КИЇВСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ "АКАДЕМІЯ ПОЛІЦІЇ"

Навчальний полігон «Кабінет слідчого»

Навчальний полігон «Кабінет слідчого» Фото 1 Навчальний полігон «Кабінет слідчого» Фото 2

На базі Київського центру первинної професійної підготовки «Академія поліції» (м. Київ) Національної академії внутрішніх справ створено навчальний полігон «Кабінет слідчого» - це окреме приміщення, обладнане під робочий кабінет дільничного та слідчого, призначений виключно для навчання та вдосконалення отриманих знань та здобутих практичних навичок у слухачів, які проходять первинну професійну підготовку за спеціалізацією «Органи досудового розслідування».

За допомогою проведення сценаріїв саме на навчальному полігоні «Кабінет слідчого» слухачі отримують можливість практикувати отриманні теоретичні знання в умовах, максимально наближених до реальних.

«Кабінет слідчого» є аналогом кабінету працівника поліції, обладнаний усіма необхідними матеріалами та допоміжними засобами:

  • робочий стіл слідчого;
  • необхідні нормативно-правові акти, зразки процесуальних документів, бланки;
  • допоміжні засоби;
  • сейф, масштабна карта місцевості тощо.

Також в кабінеті знаходиться ПК, обладнаний системою доступу до автоматизованого робочого місця слідчого, за допомогою якого слухачі отримують можливість ознайомитися із необхідними нормативно-правовими актами, вивчити послідовність та правильність заповнення процесуальних документів.

ПЛАН-СЦЕНАРІЙ ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНИХ (СИТУАТИВНИХ) ЗАНЯТЬ, ВІДПРАЦЮВАННЯ СЦЕНАРІЇВ:

  • 1. Заняття проводяться з однією навчальною групою слухачів первинної професійної підготовки поліцейських (слідчі)

    • інструктаж із заходів особистої безпеки, поводження зі спеціальними засобами; демонстрування навчальних матеріалів (відеофільмів, тренінгів, алгоритмів правомірної поведінки тощо);
    • практичне відпрацювання сценаріїв ситуацій які відбуваються у роботі слідчого).
    • підведення підсумків відпрацювання сценаріїв; обговорення типових помилок.
  • 2. Окрім викладачів циклу загальноправових дисциплін центрів первинної професійної підготовки проведення занять можуть залучатися викладачі циклу спеціальних дисциплін, а також поліцейські, які працюють у практичних підрозділах, на розсуд викладача.
  • 3. Для відпрацювання конкретного сценарію-ситуації, викладач, з числа слухачів визначає учасників заходу (слідчий, заявник, правопорушників, свідки, поняті, інші особи).
  • 4. Учасникам ситуації роз’яснюються ролі та їх завдання.

ФАЗА ІНСТРУКТАЖУ:

  • 1. Викладач окреслює ситуацію, які розігруватимуться та формулює мотив втручання;
  • 2. З числа слухачів призначаються дійові особи рольової гри;
  • 3. Слухачі отримують екіпірування та між ними розподіляються ролі (слідчий, заявник, правопорушників, свідки, поняті, інші особи);
  • 4. Видаються бланки спостережень спостерігачам;
  • 5. Викладач нагадує слухачам на необхідність враховувати дотримання заходів особистої безпеки під час відпрацювання завдання рольової гри;
  • 6. Після цього викладач проводить інструктаж всіх учасників, звертаючи особливу увагу тих, хто буде в ролі поліцейських на дотримання законності, послідовність та узгодженість дій, а також порядок застосування фізичної сили, спецзасобів.

ФАЗА ГРИ:

  • 1. Слухачі навчальної групи прибуває до інтерактивного приміщення;
  • 2. Учасники рольової гри займають позиції;
  • 3. Спостерігачі займають позицію біля входу в інтерактивне приміщення;
  • 4. Звертають особливу увагу на послідовність та правильність дій слідчого, відповідно до вимог чинного законодавства, також заходів особистої безпеки. Пересвідчившись, що поруч немає осіб, які можуть завадити грі викладач передає по радіостанції інформацію учасникам гри та за командою «СТАРТ» група практично відпрацьовує ситуацію. З метою уточнення та корегування ввідної, викладачем може подаватись команда «ПАУЗА». Завершення виконання завдання позначається командою «СТОП».
  • 5. Під час проведення рольової гри викладач не втручається, крім як з міркувань безпеки.
  • 6. Після завершення відпрацювання ситуації навчальна група вирушає до аудиторії.

ФАЗА ОПРАЦЮВАННЯ:

Після відпрацювання практичних навичок, слухачі переводяться до навчальної аудиторії, де викладач ще раз проводить розбір дій слухачів і вказує на загальні недоліки, звертає увагу на дії всіх членів груп. Особлива увага звертається на дотримання заходів безпеки, законності, швидкості та узгодженість дій, використання різних тактичних хитрощів та інше.

Обговорення проводиться в такій послідовності:

  • 1. Викладач надає слово виконавцям, які коментують свої дії.
  • 2. Надається слово спостерігачам, які розповідають про послідовність та узгодженість дій кожного учасника рольової гри.
  • 3. Слухачі висловлюють свої спостереження та коментують дії учасників.
  • 4. Викладач підводить загальний підсумок рольової гри, нагадавши слухачам завдання даного навчального заняття.

До слухачів, які виконували ролі слідчих задаються наступні питання:

  • Огляд законодавчих актів, які регулюють розгляд кримінального провадження;
  • Поняття та види звернень громадян;
  • Особливий порядок звернень посадових осіб органів державної влади;
  • Порядок здійснення та забезпечення права кожного громадянина України на доступ до публічної інформації;
  • Порядок, в якому відомості про кримінальне правопорушення заносяться в ЄРДР;
  • Заповнення процесуальних документів;
  • Стадії проведення досудового розслідування;
  • Співпраця слідчого з іншими підрозділами;
  • Кваліфікація кримінального правопорушення;
  • Робота слідчого у складі СОГ.

До обговорення можуть залучатися слухачі, які були спостерігачами.

Оцінюванню підлягають слухачі, які відпрацьовували ролі дільничних за наступними критеріями:

  • компетентність (знання нормативно-правових актів щодо діяльності поліції (слідчого);
  • вміння оцінювання обстановки, оперативність та якість передачі інформації черговому для виклику спеціальних служб та допоміжних сил;
  • комунікативні якості та активність;
  • стресостійкість;
  • вміння оперативного та оптимального прийняття рішення;
  • конфліктність.